7 Haziran 2016 Salı

Teknoloji Stajı 2016





Lynda'dan ilk olarak paftalarımı ve sunumlarımı geliştirmek adına  başlangıç seviyesindeki Illustrator CC 2013 One-on-One:Fundementals adlı 10 saatlik programı öğrendim. Buradaki amacım Photoshoptan farklı olarak gelişmiş sunum tekniklerini öğrenmek ve temel bilgileri edinmekti.
Başlangıç seviyesinden başlayan programda sırayla konuları izleyip pratik yaptım.
Altbaşlıklar:
- dosyayı yaratma ( Mac + Windows için)
- artboardları oluşturmak ve üzerinde çalışmak
- genel artboard üzerindeki detaylar
- 'line artwork' üzerine yapılabilecekler
- geometrik şekiller üretme
- 'image' keşfi ve türetme
- döndürmek ve küçültme/büyütme işlemleri
- boyama işlemi
- type ve text üretme
- kalem ve fırçalar






Burada illustratorda nasıl dosya yaratacağımızı isteğimiz boyutta sayfayı nasıl ayarlayacağımızı anlatıyor.                          

Açmayı öğrendiğimiz dosyayı şimdi de nasıl değiştirebileceğimizi ve üzerinde nasıl oynamalar yapabileceğimizi öğrendim.
Dosyaları kaydedip kapamayı da öğrendikten sonra programdaki temek çizim tekniklerine başladım.







Temel teknikleri öğrendikten sonra illustratorın bir üstü seviyesi olan Illustrator CC 2013:Intermediate adlı programı öğrendim. Bu programda daha profesyonel ve gelişmiş teknikleri detaylıca öğreniyorum.

Altbaşlıklar:


- layer ve group oluşturma
- 'swatch' ve 'stacking order'
- oklar ve çizgi tiplerini kullanma
- 'gradient tool'
- pattern oluşturma
- dizme ve dağıtma işlemi
- 'pathfinder'
- photoshop imajlarını Illustrator'da açma
- dokümanı print etme yöntemi
- internete kaydetme işlemi                                 
                                       
Üzerinde çalıştığımız resime nasıl dinamiklik ve derinlik katılır, bu resimi nasıl stilize ederiz bu açıklandı.
                                    

                                       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder